Baby vil pludselig ikke spise eller amme

9. maj 2021

Alder:
7 mdr.

Baby vil pludselig ikke spise eller amme

Hej Helen,

I et par dage nu har min søn skåret voldsomt ned på både amning og madindtag.
Han vil ikke amme fra vi står op om morgenen (sædvanligvis har han ammet omkring klokken 5) og så til sengetid hvor jeg altid har ammet ham i søvn. Nu virker det til at han næsten heller ikke spiser noget til putte amningen. Dog spiser han 3-5 gange i søvne fra putning til klokken 5.

Han har også været rigtig glad for mad fra dag 1. Men nu bliver han meget sur når vi ...

Annonce

... tilbyder mad - både grød/mos/håndmad. Han vil dog gerne spise sød frugtmos.
Vi kan også lokke ham til at spise mad ved at gå ind i et nyt rum og give fra en anden tallerken end han plejer mv.

Handler det om noget udviklingsmæssigt, her lige inden 7 måneder?
Og skal jeg bare blive ved med at tilbyde bryst/mad og vente på at han bliver sulten nok - eller er det bedre at vi bruger noget energi på at "snyde" det lige i ham?

Tak for dine råd!

Venlig hilsen
Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Hvor blev jeg glad for, at du også mener, at min moderlige intuition har noget på sig. At få at vide at ens intuition kan være ok, giver selvtillid. Giver troen på, at man godt kan finde ud af at være mor...

TAK, Lene