Brev:
Baby vil pludselig ikke spise eller amme
9. maj 2021
Alder:
7 mdr.
Baby vil pludselig ikke spise eller amme
Hej Helen,
I et par dage nu har min søn skåret voldsomt ned på både amning og madindtag.
Han vil ikke amme fra vi står op om morgenen (sædvanligvis har han ammet omkring klokken 5) og så til sengetid hvor jeg altid har ammet ham i søvn. Nu virker det til at han næsten heller ikke spiser noget til putte amningen. Dog spiser han 3-5 gange i søvne fra putning til klokken 5.
Han har også været rigtig glad for mad fra dag 1. Men nu bliver han meget sur når vi tilbyder mad - både grød/mos/håndmad. Han vil dog gerne spise sød frugtmos.
Vi kan også lokke ham til at spise mad ved at gå ind i et nyt rum og give fra en anden tallerken end han plejer mv.
Handler det om noget udviklingsmæssigt, her lige inden 7 måneder?
Og skal jeg bare blive ved med at tilbyde bryst/mad og vente på at han bliver sulten nok - eller er det bedre at vi bruger noget energi på at "snyde" det lige i ham?
Tak for dine råd!
Venlig hilsen
Christina